Fundacja Profile | ul. Franciszkańska 6, 00-214 Warszawa
facebook
CCNA EXAM 200-125 vce Routing and Switching 100-105 vce CCNA Security 210-260 vce Official Cert Guide: 300-075 vce 300-070 vce Exam Profile: Cisco 200-105 vce ICND2 v3.0 | Exam Details 300-101 vce 300-115 vce Pass CISCO 200-310 vce exam - test questions SY0-401 vce 400-101 vce Red Hat Certified System Administrator - Exam EX200 vce 300-207 vce EX300 vce First-hand 400-051 vce exam dump
Friends link: ns0-155 ns0-155 ns0-155 ns0-155 ns0-155 000-453 70-270 jncia jn0-310 pmi-001

Krzysztof Wodiczko w MMCA w Seulu

 KRZYSZTOF WODICZKO

Instruments, Monuments, Projections

5 lipca – 9 października 2017

 

National Museum of Modern and Contemporary Art
30 Samcheong-ro, Sogyeok-dong, Jongno-gu,
Seul 03062, Korea Południowa

 

 

Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, widok wystawy, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

 

Wystawa Instruments, Monuments, Projections w National Museum of Modern and Contemporary Art w Seulu prezentuje retrospektywny wybór prac Krzysztofa Wodiczko, wydobywających krytyczny i utopijny wymiar jego sztuki. Filmowe rejestracje projekcji, performatywne Instrumenty oraz Pojazdy dają wgląd w praktykę artystyczną Wodiczki rozwijaną z myślą o włączeniu w życie publiczne tych, którzy nie mają w nim swojej reprezentacji: emigrantów, bezdomnych, weteranów wojennych, ofiary przemocy domowej czy opresji społeczno-politycznych.

Ekspozycja w MMCA w Seulu prezentuje prace powstałe od końca lat 60. w Polsce, m.in. Instrument osobisty (1969), Pojazd (1971-1973), Pojazd-Mównica (1977—1979), będące ironiczną wersją konstruktywistycznych projektów organizacji życia, urządzenia i pojazdy tworzone z myślą o bezdomnych, emigrantach, weteranach, wyobcowanych: Pojazd bezdomnych (1988–1989), Poliscar (1991), Laska tułacza (1992), Rzecznik obcego (1993), Egida (1998), Hełm weterana (2014–2015) oraz wybrane filmy i dokumentacje z spośród przeszło stu projekcji na historyczną architekturę i pomniki. Wystawa daje wgląd w zaangażowanie Krzysztofa Wodiczko w problematykę domeny publicznej, jak wolność i kontrola w społeczeństwie, kwestie dyskryminacji i naruszania praw człowieka, a także krytyczny głos artysty wobec kultury gloryfikacji wojny.

 W ramach wystawy zaprezentowana została najnowsza projekcja Krzysztofa Wodiczko na kopię pomnika Kim Koo, koreańskiego działacza niepodległościowego pt. My Wish.

 

 

Pojazd bezdomnych (1988-89), widok wystawy Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

Poliscar (1991), widok wystawy Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

 

Referencje (1977), widok wystawy Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, widok wystawy, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, widok wystawy, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

 

My Wish (2017), projekcja na kopię pomnika Kim Koo, widok wystawy Krzysztof Wodiczko: Instruments, Monuments, Projections, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seul, 2017, fot. Fundacja Profile

 

 

Więcej informacji na stronie: https://www.mmca.go.kr/eng/

 

ARCHIWA SZTUKI

 

więcej

BIOGRAFIE WARSZAWY 2 | SZLAKI BEZDOMNOŚCI

 

więcej

KTO SIĘ NIE BOI AWANGARDY! Aukcja sztuki współczesnej.

 

więcej

Copyright 2010, Fundacja Profile